Hem Allt om IAB Sverige

Allt om IAB Sverige

100-fattaren blir branschgemensamt pris

100 fattaren blir branschgemensamt pris För första gången blir 100-fattaren ett gemensamt pris som delas ut av Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, Sveriges Mediebyråer...

190425 GDPR- ett år senare

Det är snart ett år efter att GDPR infördes - var är vi idag? IAB Europe’s Education and Training Committee member iubenda leder i det...

190507 Webinar: Transparent & Consent Framework v2.0

Transparent & Consent Framework v2.0 Missade du dessa webinars? Här hittar du presentations-slides och inspelningen av dem För publicister   För CMP/leverantörer  IAB Europe, i samarbete med IAB...

190911 IAB Nordic Meetup DMEXCO

IAB Nordic Meetup 11 september - DMEXCO Köln För fjärde året i rad bjuder vi in till IAB Nordic Meetup i Köln under digitalmässan DMEXCO. DMEXCO...

200116-Q1 Transparency & Consent Framework v2.0 Workshop-webinars

Webinars går att lyssna på i efterhand! I slutet av Q1 2020 kommer TCF v1.1 inte längre att fungera utan nu blir det endast TCF...

200219 ATS Stockholm 2020

ATS Stockholm 2020 - 19 februari ATS kommer till Stockholm och erbjuder ett event med specifikt fokus på den programmatiska och datadrivna reklamen samt martech...

200603 IAB Europe Interact Online

Med tanke på de nuvarande omständigheterna kring COVID-19-pandemin, har IAB Europe tagit beslutet att skjuta upp sitt årliga evenemang, Interact, till 2021. Nu kommer...

200930 – ePrivacy uppdateringar under det tyska ordförandeskapet

Den 6 juli lade det nyligen tillträdda tyska ordförandeskapet i EUs råd fram ett policy-förslag till eprivacy-förordningen, men vi har fortfarande ännu...

400 Sekunder – Criteo

I detta avsnitt av 400 sekunder bjöd vi in Tijmen Willems, Country Director Benelux & Nordics - Criteo. Vi får ta del av trender...

400 sekunder – Kantar

400 sekunder - Kantar I vårt första avsnitt av vår nya serie 400 sekunder berättar Håkan Gustafsson från Kantar om effektiv reklam och vilka kreativa...

Adverty blir första adtech-bolag i Sverige att erhålla IAB Sweden Gold...

Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, har nyligen tilldelats IAB Sveriges Gold Standard certifikat. Utmärkelsen är en kvalitetsstämpel som...

Aller media går in som Industry Partner till IAB Sverige

Aller media går in som Industry Partner till IAB Sverige IAB Sverige, branschorganisationen för digital marknadsföring, får nu tillskott av Aller media i sin styrelse...