Influencer Marketing – Seminarium
Det du behöver veta om Influencer Marketing

Välkommen på ett digitalt seminarium med IAB Sveriges Task Force Influencer Marketing 27 maj.
Vi benar ut hur man ska tänka generellt kring Influencer Marketing som blivit en strategiskt viktig kanal för många bolag. Vi tar bland annat upp frågor kring prissättning och vad man kan göra för att undvika fejk-engagemang.

Med seminariet vill vi underlätta och ge svar på de frågor som finns kring Influencer Marketing genom case för att inspirera, och korta intervjuer med intressanta frågor till några av våra största influencers. Samma dag publiceras dessutom en uppdaterad Best Practice Guide på temat med nya värdefulla uppdateringar.

ANMÄLAN

När: 27 maj kl 08.30 – 10.00 med möjlighet att ställa frågor efter
Var: Livesänt från Playhouse Teater via vår YouTube-kanal
Hur går det till: Anmälda får en länk till sändningen någon dag innan seminariet via mail.

Agenda

  • Charlotte Thür, VD för IAB Sverige, hälsar välkommen
  • Natalie Tideström Heidmar, ordförande för Task Forcen berättar om arbetet under året.
  • Daniel Troyse, Lifestylegruppen Bonnier News Sales & Tailsweep och Matilda Bergfeldt, Life of Svea, presenterar två case: Gruyere och Efva Attling – kampanjmål, KPI:er och annonsmärkning
  • Silvia Barklund, Relevance Agency. Vad är fejk och fejk-engagemang och hur undviker du det?
  • Anki Apreotesei, Bauer Media, presenterar ett case; Storytelling med Dove och podcasten Mammasanningar.
  • Hur ska man tänka kring prissättning? Jakob Wigselius, United Influencers, vägleder kring olika faktorer
  • Alexander Gradin, Beatly. Branded Content, vad ska man tänka på?
  • Ordförande för task forcen Natalie Tideström Heidmark, United Screens och Johanna Kägu, Scream, guidar hur man använder den växande kanalen TikTok
  • Summering och vad ska du ta med dig från seminariet?

Välkommen!