Onsdagen den 26 oktober är det dags för IAB Sveriges årliga Programmatic Event!

Tillsammans med Task Force Programmatic bjuder vi in till en fullmatad eftermiddag på mäktiga Space Arena i Stockholm. Passa på att mingla med hundratals branschkollegor och djupdyk i högaktuella ämnen med förstklassiga talare. Våra moderatorer som tar oss igenom eftermiddagen är Bodil Ericsson Torp, CEO – VO2 och IAB Sveriges ordförande Daniel Weilar.

Den programmatiska handeln fortsätter växa och årets program är innehållsrikt. Vi kommer titta på trender och utveckling och vi släpper dessutom tillsammans med IRM en rapport om den programmatiska handelns utveckling som presenteras på plats.

Vi ser fram emot en spännande dag med efterföljande AW med DJ och härlig stämning. Anmäl dig redan nu för att säkra din plats!

ANMÄL DIG HÄR

När: 26 oktober 2022 kl 13.00 – 16.45 (registrering & kaffe från 12.30)
Mingel från kl 17.00
Var: Space Arena, Stockholm. Sergelgången, ingång från plattan
Hur: Endast på plats

Seminariet är kostnadsfritt för IAB Sveriges medlemmar och 1 995 kr för icke-medlemmar.

På scen:

  • Sarah Dayan & Rikard Bildsten från Task Forcen berättar om arbetet och trendspaningar samt presenterar färsk studie om programmatic samt marketplaces
  • Keynote: Fireside chat med Carl Liverstam, Managing Director, Nordics – Verve Group och Anna Ek, Commercial Product Owner -Clear Channel
  • Keynoye: Damien Geradin, Founding partner – Geradin Partners: Tech regulation and prospectives of the coming years
  • Fireside Chat – Big questions to Google med Lisa Blom – Google
  • Keynote: Thomas Park, SVP – Adform: Programmatic, CTV, OOH, Audio….Leading the way through the Omni channel labyrinth
  • Madeleine Thor, VD på IRM presenterar ny rapport om programmatic
  • Keynote: Björn Lindholm, Managing Director Nordic, Intergral Ad Science med Pål Bakke, Head of Programmatic, Dentsu Norge: Contextual conversion lift – kan kontextuell annonsering driva resultat/konverteringar?
  • Panel på temat tredjepartsdata och integritet. Moderator Dilem Güler – Bonnier News, ordförande i task force P3PC 
  • Keynote: Thomas Munck, Interim Country Manager – PubMatic Nordics: Att bygga framtidens lösningar för digital annonsering
  • Framtid- och trendspanaren Stefan Hyttfors: “Tid för optimism”