Insikt & Analys – ATTENTION PLEASE! – Hur jobbar branschen med attention?

9 november kl 15.00 – 16.30 bjuder task force Insikt & Analys in till seminarium med efterföljande mingel med branschkollegor. Denna gång med fokus på attention.

Attention är egentligen inget nytt ämne. Eye-trackingstudier och inspel från forskare har på olika sätt varit närvarande under flera år men det är först nu attention-data är tillgängligt för annonsörer, byråer och publicister på ett mer skalbart och kostnadseffektivt sätt. Tekniken har helt enkelt kommit längre och man kan nu ha sin datainsamling ”always on” och i realtid. Det finns idag flera aktörer som kan tillhandahålla konkreta insikter kopplat till hur olika annonsformat och ytor presterar, hur effektivt en annonsör når sin publik i termer av attention eller hur man med AI bygger leveransalgoritmer som optimerar mot attention.

Vad är attention egentligen, och hur hänger det ihop med effekt? Är det ett område som på riktigt kan bidra till ökad effekt i media, och kan det på sikt etablera sig som en ny valuta? Frågorna är många och området stort. Välkommen på en fullspäckad eftermiddag där vi tittar närmare på insikter, hur olika aktörer jobbar idag, och lyssnar in på vad olika aktörer faktiskt tycker i frågan.Boka din plats redan nu!

När: 9 november kl 15.00 – 16.30. Registrering & kaffe från 14.30
Mingel från 16.30
Var: Playhouse Teater, Drottninggatan 71 A, Stockholm
Hur: Delta på plats eller via länk

ANMÄL DIG HÄR

På scen: