Smygreklamen exploderar i sociala medier – men vem bär ansvaret?

Influencers och Youtubers riktar sig ofta till en yngre målgrupp så vad händer när dessa både blir reklamskapare och reklambärare? Nordicoms undersökning visar att 88% av barnen inte kan se när det är ett reklaminlägg så hur kan det förändras? Är reglerna för otydliga? Vem har ansvaret?
.
.
.

.

Medverkande:
  • Julia Lundin, redaktör, Resumé Insikt
  • Daniel Redgert, CEO och grundare, Redgert Comms
  • Casper Törnblom, partner, 500
  • Gunilla Welander, jurist Reklamombudsmannen, RO
  • Natalie Tideström Heidmark, ordförande, IAB Sveriges Task Force Influencer Marketing
  • Cecilia Torelm Tornberg, advokat och partner, MarLaw
Arrangör: Resumé, Dagens Media, Medievärlden, RO
När: 1/7 2019 kl 11:00 – 11:45
Var: Mellangatan 22, trädgården