Datadriven marknadsföring med Cookies Apocalypse

 

 

 

 

 

Idag finns det mer data tillgänglig än någonsin tidigare. Detta möjliggör effektivare datadriven marknadsföring, men bra beslut kräver bra datakvalitet. Hur påverkas vi av ITP och hur ser framtiden ut för annonsörer, teknikbolag, byråer och publicister?

IABs Task Force Insikt & Analys har tagit fram två White papers på tema: Datakvalitet och Digital annonsering & ITP. Seminariet fokuseras kring deras slutsatser och White papers som publiceras samma dag. Utöver task forcens arbete har vi bjudit in Jesper Petersson, Web & Growth Analyst, Telenor, som presenterar ett spännande case samt en mycket kompetent panel som för diskussion om det breda marknadsspåret vs riktade budskap.

Agenda

  • IAB Sveriges VD Charlotte Thür hälsar välkommen
  • Task Force Insikt & Analys Emelie Löfdahl, Tobii, presenterar gruppens uppdrag och arbete PRESENTATION
  • Datakvalitet  Hur man säkerställer att data som samlas in håller hög kvalitet PRESENTATION
  • Case  Jesper Petersson, Web & Growth Analyst, Telenor PRESENTATION
  • Framtidens mätbarhet. Vad är ITP egentligen? PRESENTATION
  • Vad gör IAB Tech Lab just nu på området ITP mm PRESENTATION
  • Varumärke/Kampanj – Före och efter köpet PRESENTATION
  • Paneldiskussion – Det breda marknadsspåret vs riktade budskap, kontextuellt vs walled gardens med annonsör, adtechbolag och publicist.
    Moderator: Emelie Löfdahl, Tobii
    Panelen: Mårten Erlberg, Dentsu, Linda Wetterborg, Telenor, Christian Ljones, Schibsted och Oskar Sardi, Leeads.

Välkommen!

White paper: Datakvalitet
I detta white paper ges konkreta actionpunkter på hur man säkerställer att kvaliteten i datan som samlas in håller hög kvalitet. Varför är detta viktigt? Kommer det in dålig data i modellerna och analyserna blir slutsatserna felaktiga, vilket kan bli kostsamt i slutändan.

White paper: Digital annonsering & ITP
Vi nystar frågan om hur blockeringen av cookies via Apples ITP (men även Mozilla och Google) påverkar medieköp, kampanjuppföljningar och attributionsmodeller. En liten handbok att hålla i handen när den infrastruktur som fram till nu byggts upp på cookies inte längre kommer serva sitt syfte.

När: 12 februari kl 8.30 – 10.00 Registrering från kl 8.00
Var: Venue 81, Drottninggatan 81, Stockholm
Vid förhinder följ instruktioner för avbokning mindre än 24 timmar före eventet eller “no show” 300 kr.