Två timmar fullmatade med fantastiska spaningar inför 2021!

I en rasande fart fick vi insikter i bland annat vad som är nyckeln till innovation under pandemin, vilka nya trender under året är här för att stanna och hur når vi egentligen ut på rätt sätt?

Våra trendspaningar avslutar IAB Sveriges intensiva seminarie-år och vi hoppas att du, liksom vi, tar med inspiration och ideer från talarna in i 2021. Missade du seminariet kan du se det i efterhand på vår YouTube-kanal. Länkar till enskilda talare hittar du lite längre ner.
Bilder från eventet här.


Stort grattis till Kajsa Gatenbeck, Investment Manager, Schibsted Growth, som tog hem vinsten för bästa trendspaning!


 

Tack till våra talare:

  • Serge Lachapelle, Director – Product Management, Google – “Innovation under en pandemi”
  • Henric Smolak, VD, Strossle – “Att bygga ett community och bli en corpfluencer
  • Ariella Rotstein Gille, Co-lead, ICAx – “Innovation the new Black”
  • Kajsa Gatenbeck, Investment Manager, Schibsted – “Startups – de bäst rustade bolagen för en post-pandemi värld”
  • Henrik Sörensson, Head of Industry, Facebook – ”The new normal”
  • Anita Caras, Research Director UK, Verizon Media – The Future Of Work: Reimagining Business As Usuall”
  • Caroline Thunved, Kommunikation & Insamlingschef, Rädda barnen – “Att rädda barnen är att rädda världen”
  • Peter Wolodarski, Chefredaktör, DN – “Året då journalistiken växer”
  • Caroline Måhl, Director of Sales B2B Nordics, Spotify – “Brand engagement and brand purpose in a new world”
  • Daniel Pereaux, VD, Fragbite – “Esport vs Corona: 1-0 – Varför klarade sig esporten så bra?”
  • Urban Hilding, VD, mediebyrån Hear – ”Att Väljas eller Välja”