Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 25 augusti presenterar vi 2021 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe som speglar 28 marknader i Europa. Vi är mycket glada att Madeleine Thor, VD på IRM även i år kommer att presentera AdEx rapporten ur ett svenskt perspektiv. 

ANMÄL DIG HÄR

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring
Den svenska marknaden värderas till nära 3,5 miljarder euro och har därmed ökat med 25 % under 2021. Totalt i Europa ser man en ökning på över 30 % vilket innebär den största ökningen sedan 2008.

Hur kreativ reklam ökar din ROI
Årets gästtalare, Håkan Gustafsson på Kantar, kommer prata om kreativ reklam. Med data från drygt 250 000 förtester i ryggen har Kantar en bra bild över vad som skiljer effektiv reklam från den som inte levererar lika bra.
Lär dig mer om vad det är som skapar långsiktig och lönsam varumärkestillväxt. Bland annat förklarar vi hur humor, musik, kändisar och sociala budskap kan användas som emotionella triggers. Vidare även om vikten av att anpassa filmerna till olika plattformar, vilken filmlängd som är mest effektiv och rent generellt hur det går att avgöra om kreativitet kommer omsättas till effekt eller inte. Och självklart pratar vi mätbarhet.

När: 25 augusti kl 08.30 – 10.00 (registrering, kaffe & fralla från kl 8.00)
Var: Playhouse Teater, Drottninggatan 71 A, Stockholm
Hur: Delta på plats eller på länk