BLI EN AV FÖRETAGEN BAKOM GOLD STANDARD –
BIDRA TILL EN LJUS FRAMTID FÖR DIGITAL ANNONSERING

Digital reklam fortsätter att öka 2018, där den svenska marknaden fortsätter att visa på en tillväxt från år till år (enligt senaste Adex Benchark Study från IAB Europe) Det är dock viktigt att se till att den digitala marknadsföringens framtid också är hållbar – IAB: s uppdrag – kräver branschsamarbeten för att ta itu med de utmaningar vi står inför.

IAB Gold Standard, som lanserades hösten med stöd av vårt styrelse är utformad utifrån en brittisk förlaga som lanserades 2017 som varit mycket framgångsrik. Motsvarande finns i flera europeiska länder och är öppen för alla IAB-medlemmar som är involverade i köp och försäljning av digital display-reklam.

Vad innebär det:

  1. Minska annonsbedrägeri genom att anta ADS.txt-initiativet.
  2. Öka varumärkessäkerheten genom en branschgemensam kommitté för regelverkets utformande.
  3. Att förbättra den digitala reklamupplevelsen genom att följa LEAN-annonsstandarderna och undvika användning av de 12 “dåliga” -formaten som identifierats av Coalition for Better Advertising.

Gold Standard har fått enormt stöd i de länder där det finns från medlemmarna och även från den bredare branschen, kolleger och till och med några av parlamentets mest digitala kunniga spelare.

Nu kanske du ställer dig frågan hur engagerar jag mig och ett namn på den publika listan? Det kan inte vara enklare.

  1. Ta två minuter att fylla i registreringsundersökningen (använd vår Gold Standard-mall för att säkerställa vilken kategori du tillhör)
  2. Skicka oss de bevis som anges i mallen för att visa hur du genomför de tre initiativen
  3.  När du har uppfyllt alla kriterier som gäller för din kategori, ger vi dig IAB Gold Standard Certified-märket, så att du stolt kan visa och lägga till dig till vår lista över certifierade företag!

Naturligtvis är teamet här för att hjälpa till med alla frågor och ge support.
Kontakta oss på goldstandard@iabsverige.se