MIXX AWARDS 2022
* Bästa Digitala Kampanj
[td_block_video_embed video_url=”https://youtu.be/mYh3ngN6WA8″]
Här är vinnarna av Mixx Awards 2021:
Bästa Digitala Kampanj – Direkt Respons
Mediacom med Specsavers – Specsavers nyttjar potentialen i sin förstapartsdata
Motivering: Ibland ser man inte skogen för alla träd. Vinnaren av bästa digitala kampanj – direkt respons är ett case som verkligen har hittat rätt i datasnåret. Kampanjen tar på ett kreativt sätt relevant data hela vägen in i butik. Juryn såg en kristallklar vinnare i Specsavers bidrag, när det svåra plötsligt blir enkelt – Grattis Mediacom och Specsavers!
Nominerade:
Keybroker och ARC: Curamando & Animal med NORNORM – Trophy Company Hunting on Digital Media
Bästa Digitala Säljteam
Laget.se
Motivering: Med en imponerande försäljning, under utmanande omständigheter, har detta lag skapat mervärde för fler än sig själva. Medan de, trots sin storlek, arbetar aktivt med både kundnöjdhet och kompetensutveckling, skapar de samtidigt bättre förutsättningar för föreningslivet och folkhälsan. VM-94 blev det brons, men nu blev det faktiskt guld. Stort grattis till det bästa laget!
Nominerade:
Mediekompaniet
Bauer Media – Podcast Sales Team
TikTok
Schibsted
Bästa Digitala Annonsmiljö
Acast
Motivering: Vinnaren av bästa digitala annonsmiljö förstår vikten av integritet i sin balansgång mellan det redaktionella och det kommersiella. Här har vi en framåtlutad mediekanal som sätter användarens behov före kapital, vilket leder till att man faktiskt vill ta del av reklamen. Trovärdighet, kreativitet och ihärdighet leder till tydlig effekt – ett bevis på att modellen verkligen fungerar både för annonsör och användare.
Nominerade:
PlayAd By ShowHeroes Group
Primetime
Bästa Influencer-kampanj
Splay one med We Effect och Vi-skogen – Hela sverige mot hungerpandemin
Motivering: Man brukar säga att tuffa budgetförutsättningar också kräver starka idéer. Teamet bakom den vinnande influencer-kampanjen har på ett imponerande sätt trotsat svåra förutsättningarna genom att våga ha höga ambitioner, sätta tuffa mål och visa på stort mod med ett både kreativt och innovativt genomförande. Kraften i kampanjen har lett till att en stor bredd av människor har velat delta med all sin kraft för att påverka andra att agera genom faktisk handling. Trots en tidsbegränsad kampanj har man lyckats skapa en gnista till en rörelse som mobiliserar kraften hos många människor, viljan att tillsammans påverka och förändra. Vi hoppas att vi bara sett början av ett fortsatt växande engagemang i hela Sverige!
Nominerade:
Acast och Bizkit Havas med Match – Match take-over: Det Skaver Dejtar & Fredagsvibe på Dejt
Reach Sweden med 3 Vänners glass
Aller Media med Multi-GYN – Ditt underliv ska inte lukta vanilj
Scream, We are era och Loudly med Loka Crush – #WeCrush
Vinnare Bästa Sökkampanj
PHD Media & Bayer –Dynamic pollen levels in paid search
Motivering: Vinnaren av bästa sökkampanj 2021 har lyckats möta kunden vid rätt tillfälle. Den extrema relevansen och nytänkande metoden har ökat köpkraften på en konkurrensutsatt marknad. Genom samarbete, innovation och med näsa för timing har man lyckats skapa en kampanj som når målgruppen innan den hinner nysa.
Nominerade:
Docklin, Office Depot – Future proofing digital acquisition in the midst of the pandemic
MediaCom, Husqvarna – Husqvarna – Från information till inspiration på några månader
Bästa digitala kampanj – Innovation
Scream och Valtech Radon med RFSU – Sense me – Sounds of lust
Motivering: Med ett gediget insiktsarbete har kampanjen skapat nya kommunikationslösningar med ett gott resultat. Genom att ge användarna möjlighet att interagera har man skapat stort engagemang. Det är en lustfull kampanj som rör alla sinnen på djupet. Vem kunde tro att ljud av en V8-motor, cello och tvättmaskin skulle få igång svenskarna i sängen?
Nominerade:
Verve Group och Scream med Hövding Sverige – Hövding’s Mobility & Location OOH-campaign
Wavemaker och GroupM med L’Oréal – AI increasing media ROI for L’Oréal
Mindshare och Snapchat med Unilever – Dove #checkyourself
Mindshare och Forsman & Bodenfors med Volvo Cars – Volvo Cars – e-com launch