IAB Sweden Programmatic Event

Den 27 oktober är det dags igen för IAB Sveriges populära Programmatic Event på Venue81 i Stockholm där vi tillsammans med Task Force Programmatic bjuder bjuder in förstklassiga talare som tar oss igenom en eftermiddag full av högaktuella ämnen. Denna gång kommer det finnas möjlighet för en viss publik att delta och självklart är det även möjligt att följa eventet via länk.

Årets keynotes är Daniel Knapp, IAB Europe, Konrad Feldman, Quantcast, Maria Wiss, Google och Björn Lindholm, Integral Ad Science. Vi kommer dessutom ha två paneler och ett Green Room med intressanta samtalsämnen. 

När: 27 oktober 2021 kl 13.30 – 16.30 (registrering & mingel från 13.00)
Var: Venue81, Drottninggatan 81 och via länk
Hur: Anmälda får länk till sändningen dagen innan eventet. Får du plats i publiken på Venue81 får du information på mail.

ANMÄL DIG HÄR

  • Agenda 
    • Kenneth Danielsson, VD – IAB Sverige, hälsar välkommen 
    • Moderator Daniel Weilar inleder dagens agenda
    • Rykande färsk studie – Hur ser branschen på mätning och effekt av programmatiska köp när syftet är att bygga varumärke? Sarah Dayan & Rikard Bildsten, Task Force Programmatic
    • KEYNOTE: Daniel Knapp, Chief economist – IAB Europe
    • KEYNOTE: Maria Wiss, Head of Cloud Sales Nordics – Google Topic: The growth house
    • CTV Panel – Unlocking the future of CTV, moderator: Kristina Juhlin, MD Dentsu Aegis. I panelen: Julie Selman, MD UK & Nordics – Magnite, Jonas Söderqvist, Regional director Nordics – Pubmatic, Austin Scott, Head of Video Market Development – Xandr och Stephen Byrne, MD Nordics – SmartClip.
    • PAUS
    • KEYNOTE: Björn Lindholm, MD Nordics – Integral Ad Science Topic: Supply path optimization
    • Green room/fireside chat med Pubmatic Audience Addressability med Jakob Nilsson, Sales Director – Pubmatic med gäst Carl Liverstam, MD Nordics – Platform 161
    • Identity Panel, moderator; Fredrik Svegl, Business Development Manager – Leeads
      Paneldeltagare: Ingvild Naess, Chief Privacy Officer – Schibsted & Joanna Burton, Chief Strategy Officer –  ID5, Bill Michels, EVP Product & Engineering – The Trade Desk, Lisa Blom, Head of Industry Relations Northern Europe – Google
    • KEYNOTE: Konrad Feldman, Founder & CEO – Quantcast Topic: The open internet 2.0
    • Kl 16:30: Välkommen på mingel!
     

Stort tack till våra huvudsponsorer för IAB Sweden Programmatic Event: