IAB Europe har tillsammans med experter från IAB Programmatic Trading Committee (PTC) utvecklat en guide för att förbereda varumärken, byråer, publicister och tekniska mellanhänder för det efterlängtade ekosystemet för cookie-reklam från tredje part.

Guiden ger en bakgrund till den aktuella användningen av cookies i digital reklam idag och en översikt över de alternativa lösningarna som utvecklas.

När lösningarna utvecklas kommer PTC att uppdatera denna guide regelbundet för att ge den senaste informationen och vägledningen om marknadsalternativ till tredjepartscookies.

Guiden ger dig svar på frågor som:

🔸 Vilka faktorer har bidragit till utarmningen av tredjepartcookien?

🔸 Hur kommer nedbrytningen av cookies från tredje part att påverka intressenter och den bredare industrin inklusive egna plattformar?

🔸 Hur kommer frånvaron av cookies från tredje part att påverka genomförandet av digitala reklamkampanjer?

🔸 Vilka lösningar finns för närvarande för att ersätta användningen av tredjepartscookies?

🔸 Vilka branschlösningar utvecklas för närvarande och av vem?

🔸 Hur kan jag engagera mig i att bidra till de olika lösningarna?

Läs hela guiden här