IAB Europe Guide To Post-Cookie-Era –
Ladda ner den här.

Denna guide har utvecklats av experter från IAB Europes Programmatic Trading Committee (PTC) för annonsörer, byråer, publicister och adtech-bolag. Om ekosystemet för reklam och cookies/kakor från tredje part.

Guiden ger en bakgrund till den aktuella användningen av kakor i digital reklam idag och en översikt över de alternativa lösningar som utvecklas. Guiden kommer att uppdatera regelbundet för att ge den senaste informationen och vägledningen om marknadsalternativ till tredjepartscookies.
Guiden, finns som e-bok eller PDF, och svara på följande frågor:

  • Vilka faktorer har bidragit till utfasningen av cookies från tredje part?
  • Hur kommer utfasningen av cookies från tredje part att påverka branschen inkl plattformar?
  • Hur kommer avsaknaden av cookies från tredje part att påverka genomförandet av digitala reklamkampanjer?
  • Vilka lösningar finns för närvarande för att ersätta användningen av cookies från tredje part?
  • Vilka branschlösningar utvecklas för närvarande och av vem?
  • Hur kan jag engagera mig i att bidra till de olika lösningarna?

IAB Sverige är del av IAB Europes Task Force arbete genom vår egen Task Force Post 3rd Party Cookie. Vi samlar internationellt och eget material på vår undersida. Du kan också signa upp för vårt nischade nyhetsbrev på området här.