Lyssna!

Den 5 november bjuder vi tillsammans med Task Force Audio in till ett frukostseminarium om det växande fenomenet podcast. Vi kommer få ta del av det senaste inom marknadsföring på den digitala ljudarenan. Evenemanget syftar till att utbilda genom att bena ut begrepp och öka medvetenheten kring podcastens kraft som en värdefull plattform för att nå sina konsumenter.
I samband med seminariet släpps IAB Sveriges Handbok – Podcast 1.0

HELA SEMINARIET PÅ YOUTUBE

När: 5 november kl 8.30 – 10.00 registrering och frukost från kl 8:00
Var: Playhouse teater, Drottninggatan 71 A, Stockholm
Avbokning mindre än 24 timmar före eventet eller “no show” 300 kr.
Agenda

  • Charlotte Thür, VD IAB Sverige inleder och hälsar välkommen
  • Mattias Björkman Task Force-ordförande & Head of Digital Business Dev Bauer Media
    Handbok Podcast 1.0
    Genomlysning av Podcast landskapet – beskrivning utifrån aktörerna i  branschen
    Podcast universum & valutan
    Hur aktörer förhåller sig till varandra
  • Klara Riddermark & Tor Rauden Källstigen presenterar heta innehållstrender från All Ears – mediebevakning
  • Case: Kristoffer Stenqvist, idag Marknadschef på KRY tidigare på hamburgerkedjan Max har lång erfarenhet av podcastemediet i samtal med Felicia Lagerwall, VD Make Sense Media.
  • Herman Kempe & Dag Thorstensson, NEPA – Levererar agerbara insikter och kommer att berätta mer om best practice om hur man skapar effektiva digitala ljudkampanjer och intressanta insikter kring podcastsreklam och beteenden kopplat till det.
  • Podcastprofilen Malin Gramer från “Nu ska du få höra”. Hur annonsörer kan använda, fånga och fängsla konsumenter?
  • Summering

Välkommen!

ANMÄLAN

Vi välkomnar medlemmar samt blivande medlemmar i mån om plats. För er är seminariet kostnadsfritt.  Först till kvarn-principen gäller.
”No show” avgift 24 h innan eventet startar är 300 kr.
Icke medlemmar kan också delta mot ett biljettpris. (1 biljett 4.500 kr eller biljettpaket om 3 biljetter för 9.900 kr + moms).