Task Force DOOH – Digital Out of Home

IAB Sverige Task Force DOOH är en grupp specialister inom Digital Out of Home. Arbetsgruppen strävar efter att utbilda marknaden om värdet av DOOH som en kraftfull kanal och har som mål att bidra till utveckling som gör kanalen så effektiv som möjligt. Detta genom att ta fram standarder, riktlinjer och guidelines inom ämnet.

Vad är DOOH (Digital Out of Home)?

Digital out of Home, förkortat DOOH, avser annonser, innehåll och video som visas utanför hemmet.

Budskapen stöds av rik och dynamisk digital teknik, maximerad med realtidsfunktioner för att ge konsumenterna on-the-go upplevelse. DOOH omfattar en mängd olika skärmformer, storlekar och nivåer av interaktivitet.

Gruppen har byggt IAB Sveriges köpguide för DOOH med massa matnyttig information som du även hittar i flikarna till vänster.

Ordförande: Fredrik Klar, Wavemaker

Fredrik Klar
Wavemaker
Anders Persson
Ocean Outdoor
Jimmy Bolander
Starcom
Linda Öberg
Mediacom
Anna-Cecilia Jonsson
JCDecaux
Mats Rönne
Outdoor Impact
Nicklas Grundström
Hear Mediabyrå
Filip Svartz
Leeads
Lotta Waldemar
Dentsu
Finn Wikander
Clear Channel
Johnny Lindqvist
TV4 Media
Mikael Jansson
Ad Layer
Carl Hamnede
Adform