Att samarbeta med inflytelserika ambassadörer på nätet blir allt vanligare bland företag som vill skapa en närmare relation till sin målgrupp. Många annonsörer kämpar dock fortfarande för att förstå begreppet influencer marketing samtidigt som många önskar tydligare annonsmärkning, etiska regler och enhetliga KPIer.

IAB Task Force Influencers startade 2016 och höll sitt första seminarier 2017.

Ordförande: Natalie Tideström Heidmark, United Screens

Natalie Tideström Heidmark
United Screens
Alexandra Callius
Discovery
Katarina Bergegård
Loppi
Helena DuPont
Wavemaker
Anki Apreotesei
Bauer Media
Johanna Kägu
Scream
Peter Callius
Kantar Sifo
Peter Cederholm
IUM
Maria Grip
Media Audit
Rosanna Thun
Tourn
Silvia Barklund
Röda Korset
Magnus Noord
ProAd
Alexander Gradin
Beatly
Sam Foroozesh
Cure Media
Daniel Troyse
Tailsweep
Frida Reinholdsson
Starcom
Anna Hammerlind
Splay One
Jakob Wigselius
United Influencers