Riktlinjer för Native Advertising –
Best Practice Guide 3.0 2020
I denna tredje version av Riktlinjer för Native Advertising (native), vill Task Force-gruppen skapa en guide för hur man köper native, vilka frågor ska jag ställa och hur ska jag tänka som kund.
När definitionerna nu är satta och det finns tydlighet gällande annonsmärkning på publicistens sajter, är det viktigt att ta nästa steg.
Native har funnits under lång tid, men är det tydligt nog när det passar bäst och hur jag som kund ska tänka?
Vi ser ett stort behov av att konkretisera detta och erbjuda marknaden (annonsörer, men även byråernas anställda) en guide som tar upp vad du ska tänka på och förhålla dig till vid köp av native.
Syftet är att du som köpare med hjälp av denna guide ska öka din förståelse, men också kunna ställa krav på den part från vilken man avser att köpa Native Advertising.
Ladda ner vår Best Practice Guide 3.0 fritt.
Investeringskalkyl för ROI på kampanj – Native
IAB-Podden. Grundläggande podd om Vad är native advertising? med Josefine Kvarnström, Schibsted