IAB Sweden – The Programmatic Event –
Nordens största event om programmatic

Den 23 oktober är det dags för IAB Sveriges populära Programmatic Event på Oscarsteatern. Tillsammans med vår task force Programmatic kan vi presentera ett program med förstklassiga talare om högaktuella ämnen följt av det uppskattade minglet.

Ta del av eventet på IAB Sveriges Youtube-kanal.

Eftermiddagen inleds med keynote Johan Eriksson från Google på temat Programmatic as a growth engine for your business och Mark Hammond från Quantcast UK pratar Effektivare arbetsätt. Marianne Stjernvall från TUI lyfter annonsörens komplexa vardag och berättar hur TUI arbetar med CRO och AB-tester för att maximera sina medieinvesteringar. Hur skiljer sig egentligen den betalda trafiken från den organiska?

Agenda – Effektiv & Smartare marknadsföring

  • 13:30 IAB Sverige hälsar välkommen
  • Daniel Weilar  IAB Sveriges ordförande och moderator för eventet
  • Johan Eriksson  Head of Specialists, Google – Programmatic as a growth engine for your business Presentation
  • Sam Tingleff  CTO, IAB Tech Lab US – Universal ID / Digitrust Presentation
  • Task Force  Daniel Ahlbert, Netric & Sofia Larsson, GroupM – Effektivare arbetssätt, visuell storyline Presentation
  • Mark Hammond  Group Program Manager, Quantcast UK – From Programmatic to Automatic – Increase Marketing efficiency Presentation
  • Paus ca 15.10
  • Marianne Stjernvall  CRO & UX Lead, TUI – Annonsörens komplexa vardag och hur TUI arbetar med CRO och A/B-tester för att maximera sina medieinvesteringar. Presentation
  • Case – Forskningsdrivna Adlede presenterar; Kontextuell och syftesdriven annonsering för IKEA. Presentation
  • Task Force  Lena Tehrani, Bonnier News – Smartare marknadsföring Presentation
  • Task Force – Marcus Ericson, Meetrics & Rikard Bildsten, Xandr – Avancerade kontrollfunktioner i det programmatiska flödet. Presentation
  • Nyhet! IAB Sverige lanserar “Gold Standard” ett internationellt ramverk för branschen.
    Kort summering av eftermiddagen av moderator Daniel Weilar. Presentation
  • 17:00 Mingel med branschkollegor! Tack till Leeads och Pubmatic.

Avbokning mindre än 24 timmar före eventet eller “no show” 500 kr.

 

.

.

Tack till våra Premium Partners 

 

När: 23 oktober kl 13.30 – 17.00 följt av mingel
Var: Oscars teatern, Kungsgatan 63, Stockholm
Mingel: Tack till Leeads och Pubmatic som bjuder in till mingel 17:00 – 19:00

.

:

..
Vi välkomnar medlemmar samt blivande medlemmar i mån om plats. Seminariet är kostnadsfritt för er. Först till kvarn-principen gäller.
”No show” avgift 24 h innan eventet startar är 300 kr.
Icke medlemmar kan också delta mot ett biljettpris. (1 biljett 4.500 kr eller biljettpaket om 3 biljetter för 9.900 kr + moms).