Task Force Programmatic
IAB Sverige Task Force Programmatic startades 2010 och är en grupp specialister inom ämnet. Gruppen arbetar för att belysa och utbilda den svenska marknaden inom programmatic och med frågor som berör det vi på svenska idag kallar Automatiserad handel eller Programmatic Buying. Detta rymmer även Automated Trading (AT) och Real Time Bidding (RTB), vilket är ett transaktionssätt som fortsätter att växa sig allt starkare i Europa och även i Sverige.
Task force bjuder in årligen till IAB Sweden Programmatic Event som dragit en stor publik sedan starten och nu har mellan 700-800 deltagare på Oscars i oktober.
Ordförande: Daniel Ahlbert, Netric
Daniel AhlbertNetric Madelene HammarstedtMatterkindGustaf MölleforsSchibstedErik MobergBonnier NewsRobin BrucknerGroupMRikard BildstenXandrAnders UhlinQuantcastKristoffer ÅkessonMediekompanietElinor KvammenNENT GroupThomas MunckPubmaticPetter MåågVolkswagenBjörn LindholmIntegral Ad Science Vuk LausevicOMDOlle BråneBauer MediaSarah DayanPHD Karin EkesiööGoogleMarcus GåssjöCriteoJasmine KristianssonArla FoodsLucas JakobssonAdformAnna LindqvistPublicis GroupeNazita SkoghagAdProfitÅsa HalleskogSmartclipCarl LiverstamVerve Group
Daniel Ahlbert
Netric
Madelene Hammarstedt
Matterkind
Gustaf Möllefors
Schibsted
Erik Moberg
Bonnier News
Robin Bruckner
GroupM
Rikard Bildsten
Xandr
Anders Uhlin
Quantcast
Kristoffer Åkesson
Mediekompaniet
Elinor Kvammen
NENT Group
Thomas Munck
Pubmatic
Petter Mååg
Volkswagen
Björn Lindholm
Integral Ad Science
Vuk Lausevic
OMD
Olle Bråne
Bauer Media
Sarah Dayan
PHD
Karin Ekesiöö
Google
Marcus Gåssjö
Criteo
Jasmine Kristiansson
Arla Foods
Lucas Jakobsson
Adform
Anna Lindqvist
Publicis Groupe
Nazita Skoghag
AdProfit
Åsa Halleskog
Smartclip
Carl Liverstam
Verve Group