Native Advertising – Då, nu och sen då?

Den 20 maj bjöd IABs task force för Native Advertising in till ett inspirerande seminarium.
Vi streamade som vanligt vårt seminarium, länkar finns markera blått till respektive punkt på agendan. Missa inte dessa fullmatade 90 minuter!

Native har funnits under längre tid nu, men är det tydligt nog när det passar bäst? Hur ska man som kund tänka och vilka frågor ska man ställa?
Det vill vi tydliggöra vid seminariet samt genom de uppdaterade Guidelines för Native Advertising 3.0 som lanseras samma dag.

Task forcen har även genomfört en realtidsstudie, där köpare tillfrågats hur de ser på Native Advertising som självklart presenteras på plats.
Henric Smolak, Strossle, intervjuar Anna Careborg, chefredaktör och ansvarig utgivare på Svenska Dagbladet om hur publicister kommer fortsätta utveckla native advertising och förhålla sig till det i framtiden.

Agenda – nedan hittar du länk för respektive presentation på vår YouTube-kanal.

  • Charlotte Thür, VD för IAB Sverige, hälsar välkommen
  • Josefine Kvarnström, Schibsted, berättar om task forcens arbete under 2019/2020. 
  • Caroline Swärd, Bonnier News & Cindy Ahrnewald presenterar den rykande färska Native Advertising Best Practice Guide 3.0 2020 
  • Ny Native-studie från IAB Sverige från hösten 2019 presenteras av Alexander Sattelmaier, Sunt Content
  • Henrik Smolak, Strossle i intervju med Anna Careborg, Chefredaktör SvD
  • Paneldebatt “Då, nu, sen då?” Moderator Josefine Kvarnström, Schibsted
    • Johan Willberg, Analyst, Bonnier Brand Studio
    • Johan Olsson, Native Manager, GroupM
    • Jesper Carlson, redaktionsansvarig, Skandia
    • Peter Bertilson, VD, CISK

Hela seminariet på vår YouTube-kanal

När: 20 maj 2020
Var: Live-streamat från Playhouse Teater i Stockholm
Hur går det till: Anmälda får en länk till sändningen någon dag innan seminariet via mail.