Då vi på IAB Sverige har seminarie-uppehåll under sommaren vill vi tipsa om de informationsrika och matnyttiga seminarier som andra IAB-länder är värd för.


IAB TECH LAB WEBINARS:  How The Removal Of Identifiers Impacts Brands & Agencies

När: 16 Juli & 21 Juli

Dagens digitala marknadsföringsverksamhet omfattar ett antal beroenden av tredjepartscookies och andra enhetsidentifierare, i alla geografiska regioner och mediekanaler. När dessa identifierare tas bort bryts dessa system och operativa processer, vilket hindrar flödet av reklamutgifter som finansierar fri konsumenttillgång till innehåll och tjänster.

IAB Tech Lab är värd för två webbseminarier med presentationer/paneldiskussioner följt av Q&A-sessioner, och alla intressenter inom branschen är välkomna att gå med!

Anmälan gör du här


IAB EUROPE WEBINAR: TCF v2.0 in Practice – Webinar for Publishers

När: 22 juli

Vill du se ett verkligt exempel på hur TCF V2-implementeringen ser ut? Då är detta ett webinar för dig!

Detta är den sista delen av de supportworkshops IAB Europe håller i för publicister som vill övergå till TCF v2.0 under de kommande månaderna. TCF v2.0 Validerade CMP:er kommer att användas som verkliga exempel på TCF v2.0-implementeringar och de kommer att visa dig hur du kan ta GDPR-efterlevnad i den digitala reklambranschen till nästa nivå. Webinaret följs av en Q&A för att svara på tekniska och policyrelaterade frågor som fortfarande finns kring TCF v2.0.

Anmälan gör du här


IAB EUROPE WEBINARAVOD 

När: 30 juli

I detta Industry Insider-webinar kommer Rakuten Advertising, en ledande global leverantör av reklamteknik och konsumentinsikter, att dela nyckelfynd från sin konsumentforskning som bedrivs bland 5 000 människor över hela Europa.

Chris Edwards – chef för affärsutveckling EMEA på Rakuten Advertising – kommer att utforska hur konsumenterna engagerar sig video-on-demand (VOD) och deras attityder till reklam. Han kommer också att undersöka effekterna av COVID-19 på publikens beteende beteende under lockdown och därefter, och visa hur reklambaserad VOD (AVOD) är den nödvändiga utvecklingen av TV eftersom tittarna kräver större tillgång till innehåll utan att vilja offra sin erfarenhet till irrelevanta annonser.

Detta är en session för att förstå konsumenternas beteende och accelerationen av förändringar till följd av pandemin. Det kommer också att ge viktiga insikter i VOD-landskapet.

Anmälan gör du här