NEW YORK, NY (9 juni 2020) – IAB Tech Lab har nu meddelat att vonwerschpartner Digital Strategies har anställts för att representera organisationen i Europa. Grundaren och VD för vonwerschpartner, Oliver von Wersch, kommer att övervaka de viktigaste aspekterna av Tech Lab-verksamheten i EU och Storbritannien. Den övergripande vonwerschpartnerorganisationen kommer att stödja Tech Lab med ett tvärfunktionellt team av projektledare och ad techspecialister för att effektivt tillgodose regionens behov.

Vonwerschpartner är en digital strategikonsult med ett starkt teknikfokus på produkter och deras intäktsgenerering. Deras huvudsakliga verksamhetsområden är datstrategier, plattformsstrategier och koncept för framgångsrik intäktsgenerering av innehåll. Ad tech är ett starkt aktivitetsområde inom alla dessa områden. Sedan grundandet har vonwerschpartner specialiserat sig på att stödja globala ad tech-organisationer som Coalition for Better Ads och Trustworthy Accountability Group (TAG) på de europeiska marknaderna.

Vonwerschpartner kommer att hjälpa till att ta fram regionala relevanta strategier och prioriteringar och kommer att stödja implementering av bästa praxis genom omfattande arbete med medlemsföretag och partnerorganisationer i Europa. Vonwerschpartner kommer att skapa lokala arbetsgrupper och kommer att utveckla en robust modell för att ge feedback på Tech Labs program och påverka framtida reklamstandarder.

Läs hela pressreleasen här


Produkthanterare, ingenjörer, anställda och andra yrkesverksamma i Europa som vill engagera sig i Tech Labs initiativ kan delta i någon av organisationens arbetsgrupper om de är anställda i ett medlemsföretag. Icke-medlemmar i Tech Lab kan hålla kontakten med organisationens arbete genom medlemskap i ett lokalt IAB-kapitel och genom offentlig kommunikation.

För mer information, besök www.iabtechlab.com och www.vonwerschpartner.com.